Begin januari zijn de eigenaren van Lokaal Ideaal, Maarten Zijlstra en Meynald Weerman, de voorinschrijving begonnen onder vrienden en bekenden voor hun crowdfundingcampagne. Met deze crowdfunding willen ze een betere toekomst voor de lokale winkeliers. Dit doen ze door het platform Lokaal Ideaal door heel Nederland uit te rollen en continu door te ontwikkelen.

‘De lokale winkeliers hebben veelal de deuren moeten sluiten door de strenge lockdown en zijn vaak zelf niet in het bezit van een goed werkende webshop. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat consumenten graag bij lokale, bekende winkels hun producten kopen, maar steeds meer kiezen voor het gemak van online winkelen bij grote webshops door de beperkte mogelijkheden die lokale winkels hierin bieden. Met onze crowdfundingcampagne bieden we lokale winkeliers een platform om hun producten op aan te bieden. Consumenten kunnen op het platform met één bestelling bij alle lokale winkels in hun stad de producten kopen en deze worden op één moment bij hen thuisbezorgd. Met Lokaal Ideaal versterken we de positie van de lokale winkelier en heb je als consument het gemak van online shoppen.’

‘Ons doel is om € 500.000 – € 1.000.000 op te halen met de crowdfunding, zodat we op heel korte termijn kunnen werken aan een betere toekomst voor de lokale winkeliers.’ De crowdfunding gaat eind januari live via het platform CrowdAboutNow. Tijdens de voorinschrijving is er al ruim € 200.000 opgehaald. ‘We hebben er alle vertrouwen in dat onze crowdfundingcampagne succesvol wordt, zeker omdat de voorinschrijvingen en reacties zo hartverwarmend waren!’ Aldus Maarten Zijlstra.

Kijk voor meer informatie of om een voorinschrijving te doen op https://info.lokaalideaal.nl/crowdfunding/

Close Bitnami banner
Bitnami